aliciasmamma

Alla inlägg under januari 2013

Av Linda - 31 januari 2013 13:51

Feber var borta imorse, tack o lov! Hon vaknade flera gånger i natt, men pga näsan. Dock har dagen varit tuff för henne ändå. Näsan rinner och jag får inte torka- heliga gröna gegga, eller?!

I morgon trodde jag vårt fika besök skulle ställa in, men dom är med förkylda så vi får ett efterlängtat besök trots allt!
Nu blir det att städa och fixa lite fika. (Får passa på när A sover)

Av Linda - 30 januari 2013 13:48

Alicia har feber- för första gången! Så skönt att ha sluppit i, snart, 9 månader. Allt började igår eftermiddag, allt var lite extra jobbigt och maten lockade inte (hon är jätte glad i mat annars) hon blev bara varmare och varmare, tempen låg på 39 något när vi la henne för natten kl. 19. Natten var jobbig för henne, vaknade flera gånger, stackarn.. Imorse låg tempen på 38,5. Vällingen slank ner, endast lite fisk och några clementinklyftor. Nu sover hon igen, har vaknat till några gånger. Hoppas hon sover bort febern nu, då är det bara näsan som ska sluta rinna som en öppen vattenkran!

Av Linda - 16 januari 2013 10:06

Det där med blommor har aldrig(!) varit min starka sida.
När alla julstjärnor och adventsljusstakar kom fram innan jul tog dom plats i fönsterna. Fick tom ställa undan saker för att inte fönsterna skulle bli "för" fyllda. Såhär efter jul, när alla julsaker fått åka upp på vinden igen har så klart nästan alla mina blommor dött ut- även fönsterlampan i köket!

Mina fönster ekar av tomhet!

Av Linda - 15 januari 2013 16:31

Skottade uppfarten idag med. Kanske inte så mycket att berätta. Men(!) efter graviditeten får jag himla ont i rygg/bäckenet när jag gör "sånna" saker som tex skotta snö, böja mig för mycket, bära på barn för länge ä, dammsuga osv. Försöker träna upp det, men än utan något resultat.

Av Linda - 15 januari 2013 15:42

Har tvättat några omgångar tvätt, bakat en kaka, lekt massor med Alicia, fixat med gardiner, tränat, storstädat-och då menar verkligen en storstädning(!), haft ett snabbt besök av Sofie. Ikväll kommer mamma och de två små, så ska förbereda lite mat också. Men först förtjänar jag att sätta mig ner med en kopp kaffe och kolla på gossip girl. Ha!

Av Linda - 14 januari 2013 09:13

Natten mellan lördag-söndag varade, för min och Adams del, mellan 23-3. Sedan bestämde sig Alicia för att vara vaken i 3 timmar! Vilket slutade med trötta föräldrar.. Man kan ju tro att hon skulle sova mer dagen efter. Men där tar ni fel! Hon sov endast 1 timme på hela dagen (vanligtvis sover hon runt 3,5-4 timmar/dag), sen däckade hon vid 18,30. Hon hade kunnat sovit jätte länge idag, men jag väckte henne 6,30 då jag måste ändra rutinerna idag. Dumt att sätta föräldraträffen kl. 15, sover inte alla barn middag?

Av Linda - 10 januari 2013 09:44

Jätte länge har Alicia ålat. Igår bytte hon ut ålandet mot att krypa. Åla går än mycket fortare än att krypa, men övning ger färdighet?

Av Linda - 7 januari 2013 11:02

När granen börjar tappa sina kulor och golvet är täckt av barr, är det dax att slänga ut den då?

Presentation


Mamma till Alicia som föddes 3 maj 2012.
Bloggen kommer mest att handla om henne och våra dagar ihop då jag planerar att vara mammaledig till augusti 2013.
Undrar ni över något så är det bara att fråga.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards